Selecteer een pagina
Home > Actueel > Maak kennis met Jaap Holweg: “Impact maken”

Maak kennis met Jaap Holweg: “Impact maken”

09/09/2022

In de afgelopen twee jaar is de rol van Jaap Holweg, Manager Professional Services van CAD2M, gewijzigd. Echter, zijn blik op de technische maakindustrie niet. Die komt samen in de vraag die ook binnen onze organisatie centraal staat: hoe gaat CAD2M hét verschil maken voor klanten?
Jaap CAD2M

“Een écht verschil maken bij klanten.” De woorden maken impact. En dát is exact wat Jaap Holweg, Manager Professional Services van CAD2M, wil bereiken. In de afgelopen twee jaar is de rol van Jaap binnen CAD2M gewijzigd, maar zijn blik op de technische maakindustrie niet. Die komt samen in de vraag die ook binnen onze organisatie centraal staat: hoe gaat CAD2M hét verschil maken voor klanten?

Blik op de (technische) wereld

Natuurlijk zijn we benieuwd naar de blik van Jaap op de technische wereld waarin wij ons begeven. Maar stiekem zijn we ook benieuwd waar in de wereld die blik is ontstaan. “Oorspronkelijk kom ik uit de Achterhoek, ik heb 20 jaar in Lichtenvoorde gewoond. Na omzwervingen kwam ik in Winterswijk terecht, waar ik tevens 20 jaar ben gebleven. Sinds vijf jaar woon ik in Apeldoorn. En ja, nu werk ik dus toch weer in de Achterhoek.”
Jaap Meeting

Terug in de Achterhoek

Een terugkeer naar de Achterhoek was voor Jaap niet per se de reden om bij CAD2M te gaan werken. “Aanvankelijk ben ik hier voor een tijdelijke klus terecht gekomen. Ik kende CAD2M vanuit mijn vorige werk altijd als een fijne club, waar beloven ook waarmaken is. Daarom was ik wel blij dat ik hier aan de slag kon.” En van het één kwam het ander, want Jaap vervult inmiddels een andere rol, als Manager Professional Services.

Terug in de Achterhoek

Een terugkeer naar de Achterhoek was voor Jaap niet per se de reden om bij CAD2M te gaan werken. “Aanvankelijk ben ik hier voor een tijdelijke klus terecht gekomen. Ik kende CAD2M vanuit mijn vorige werk altijd als een fijne club, waar beloven ook waarmaken is. Daarom was ik wel blij dat ik hier aan de slag kon.” En van het één kwam het ander, want Jaap vervult inmiddels een andere rol, als Manager Professional Services.

Team Professional Services

Het team van Professional Services is qua personele bezetting het grootste team binnen CAD2M en bestaat onder andere uit Consultancy, Helpdesk en Projectplanning. “Van oudsher is CAD2M al bijzonder goed in het oplossen van vraagstukken (uitdagingen) van klanten op het gebied van automatisering. Dat willen we natuurlijk graag behouden. Daarnaast merken we dat klanten ons steeds beter weten te vinden voor advies over hun uitdagingen, voor zowel de korte als lange termijn. De reden daarachter is simpel: de (technische) wereld wordt steeds complexer.”
Jaap CAD2M

Nadruk op oorzaak van uitdaging

CAD2M is druk bezig om de vraag achter de vraag helder te krijgen; door te vragen naar de échte uitdaging die bij klanten speelt. “Dat betekent niet naar één symptoom kijken, maar naar de oorzaak”, stelt Jaap. Zo zoomt CAD2M in op processen in productontwikkeling. “En dat gaat lang al niet alleen meer over alleen engineeren en mechanical engineering, maar ook over electronica en software. En dat heeft natuurlijk ook invloed op productie, inkoop en heel veel andere verbindende processen en afdelingen van klanten.”

Impact voor klanten

En dat allemaal vanuit hetzelfde vertrekpunt: “Een écht verschil, dus impact maken bij klanten. Dat is waar ik het primair voor doe. CAD2M-klanten moeten zeggen: ‘Als CAD2M niet had geholpen, dan konden we niet voor elkaar krijgen wat we voor elkaar hebben gekregen.’ Wat de uitdaging ook is: we willen echt impact maken. Per definitie zit je dan ook in grotere projecten, waarvoor teamwerk, creatief denken en betrokkenheid noodzaak is. En dan is er ruimte voor professionals binnen CAD2M om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Maar ook voor kleinere organisaties die groeien maken we graag een verschil.”

Impact met CAD2M

Op de afdeling van Jaap heeft dit bepaalde impact gemaakt. “Een kleine en symbolische wijziging is de naam: van Support naar het Professional Services Team. Wij ondersteunen wel en de Helpdesk is een belangrijk onderdeel, maar zegt niet alles over wat we als team doen. Dat doet geen recht aan de impact die we maken bij de klant.”
Jaap Meeting CAD2M
CAD2M helpt je verder

Mag CAD2M ook bij jou impact maken?

Dan komen we graag in gesprek. Neem snel contact met ons op en wie weet drink je binnenkort een bak koffie met Jaap of een andere CAD2M’er.
Contact met CAD2M'er

Dit vind je vast ook interessant

Foutmelding update SOLIDWORKS 2024
Bug in SOLIDWORKS 2024 update

Bug in SOLIDWORKS 2024 update

Er is een bug aangetroffen in de SOLIDWORKS 2024 update, waardoor klanten die hun standalone licentie(s) willen updaten, mogelijk een foutmelding krijgen en de software niet meer kunnen openen. Dit is gelukkig eenvoudig te omzeilen met de juiste stappen. Lees hier hoe je dat doet.