Selecteer een pagina
Home > Actueel > Maak kennis met Peter van Engeldorp, Teamlead van CAD2M’s Helpdesk

Maak kennis met Peter van Engeldorp, Teamlead van CAD2M’s Helpdesk

30/11/2021

Peter van Engeldorp is sinds medio 2018 CAD2M’er en heeft verschillende stappen - binnen de organisatie en daarbuiten - gezet. Hij heeft veel te vertellen over zijn achtergrond, loopbaan en vrijetijdsbesteding. Maar ook over de CAD2M helpdesk en zijn visie hierop.
peter-van-engeldorp-CAD2M

Van 2D Tekenaar naar Systeembeheerder en van Support Engineer naar Teamlead Helpdesk. Peter van Engeldorp is sinds medio 2018 CAD2M’er en heeft verschillende stappen – binnen de organisatie en daarbuiten – gezet. Hij heeft veel te vertellen over zijn achtergrond, loopbaan en vrijetijdsbesteding. Maar ook over de CAD2M helpdesk en zijn visie hierop. “Op de helpdesk hebben we directe raakvlakken met al die maakbedrijven die onze software gebruiken. Voor hun productontwikkeling en procesoptimalisatie kunnen we meteen wat betekenen. Dat maakt het werk zo leuk”.

Van adel?

De 43-jarige CAD2M’er begint met een introductie: “Ik ben geboren in Almen en verder opgegroeid onder de rook van Deventer, in Epse. Na 25 jaar ben ik verhuisd naar Zutphen. Samen met mijn vrouw en twee zoons (7 en 8 jaar) woon ik inmiddels in Holten.”

Wanneer we op onderzoek uitgaan, zien we dat Peter zijn volledige naam wordt aangevuld met de achternamen ‘Van Engeldorp Gastelaars’. “Blauw bloed! Maar wel de armere tak..”, grapt Peter snel. Het kenmerkt de goedlachse Holtenaar meteen.

De route naar CAD2M

Vanuit verschillende rollen is Peter terecht gekomen bij CAD2M. “Na een opleiding in werktuigbouwkunde ben ik zo’n tien jaar actief geweest als 2D Tekenaar. Vervolgens zes jaar als Systeembeheerder. De technische sector bleef echter interessant waardoor ik op detacheringsbasis weer aan de slag ben gegaan als Mechanical Engineer in de 3D wereld ”

De stap naar CAD2M heeft toen niet lang op zich laten wachten. Peter: “Eén van mijn laatste opdrachten vanuit die laatste rol was bij een klant van CAD2M. Ik volgde een aantal trainingen en kwam in contact met de helpdesk. Vervolgens heb ik de organisatie zelf benaderd en dat blijkt nog altijd een goede keuze te zijn.”

De route binnen CAD2M

Zo’n 3,5 jaar legt Peter nu iedere ochtend zo’n 45 kilometer af naar Doetinchem. “Binnen CAD2M ben ik momenteel actief als Teamlead van de helpdesk, maar ik ben begonnen als Support Engineer. Na een paar maanden in die functie, begon ik met het verzorgen van trainingen. Dit is nu niet meer te combineren met mijn huidige functie, maar ik heb daar veel kennis uitgehaald.”

Met CAD2M’s helpdesk worden problemen die zich voordoen tijdens het ontwerpproces snel opgelost. Peter vervolgt: ”Het helpdesk-team dat er nu staat is super. We zorgen met elkaar voor een snelle verwerking van vraagstukken, maar staan bovendien voor elkaar klaar. Die ontwikkeling willen we verder uitbouwen en het is fijn om daar mijn steentje aan bij te dragen.”

CAD2M helpdesk

De helpdesk staat direct in verbinding met de makers. Wanneer een probleem in de software zich voordoet nemen wij het heft in handen. Peter: “Dat maakt onze helpdesk één van de belangrijkste afdelingen binnen CAD2M.”

Peter gaat verder over de te hanteren aanpak: “De klant neemt contact met ons op en we horen de situatie aan. We kijken naar de omvang van het probleem, en welke impact het heeft het op de organisatie van de klant. Vervolgens kijken we of er een snelle (tussen)oplossing is of eventueel een alternatieve werkwijze. We zorgen ervoor dat we samen weer vooruit kunnen.”

Zoals een CAD2M’er betaamd, krijgt Peter veel energie van het oplossen van uitdagingen. ”De grote uitdaging voor ons is om onze klanten te helpen waar nodig, zodat ze tevreden zijn en blijven over CAD2M. In de rol van Teamlead ben ik altijd op de hoogte van wat zich bij hen afspeelt.”

We vragen Peter verder naar zijn visie op de helpdesk. Hoe kan het nóg beter? Peter: “We investeren momenteel in het proactief benaderen van uitdagingen. Dat wil zeggen dat we vanaf de start betrokken worden bij een consultancy project. Op die manier kunnen we feedback uit het veld teruggeven aan de consultants, zodat zij met die input weer rekening kunnen houden bij vervolgprojecten. Daar is veel communicatie voor nodig tussen onze verschillende afdelingen.”

B.I.G. Pete

Peter vult zijn vrije tijd graag met het luisteren naar muziek, motorrijden en.. “slapen, zo’n zeven uurtjes per nacht”, knipoogt hij. “Verder inderdaad muziek, van pop en hiphop tot trance. Ik verzamel al zo’n 20 jaar digitale muziek. Alles wat ik luister is ook zorgvuldig gekozen.”

We sluiten af met de vraag naar zijn favoriete artiesten. Peter: “J. Cole, Method Man, Sticks en Winne.” Het is dan ook niet voor niets dat hij op de afdeling zo nu en dan B.I.G. Pete wordt genoemd…

peter-in-actie-helpdesk-cad2m
bert CAD2M

Leuk dat deze CAD2M update je interesse heeft gewekt

Geen vraag is ons te gek! Neem contact met ons op en we vertellen je alles over ons en onze oplossingen. Gaan wij samen groeien?

Contact met CAD2M'er

Dit vind je vast ook interessant

Foutmelding update SOLIDWORKS 2024
Bug in SOLIDWORKS 2024 update

Bug in SOLIDWORKS 2024 update

Er is een bug aangetroffen in de SOLIDWORKS 2024 update, waardoor klanten die hun standalone licentie(s) willen updaten, mogelijk een foutmelding krijgen en de software niet meer kunnen openen. Dit is gelukkig eenvoudig te omzeilen met de juiste stappen. Lees hier hoe je dat doet.