Inmiddels is Joris Weitering, onze nieuwe Support Engineer, al helemaal ingeburgerd bij de CAD2M Helpdesk. In dit artikel vertelt hij meer over zijn reis naar- en bij CAD2M. Want dat is wel een bijzondere geweest! Ook deelt hij meer over zijn vrijetijdsbesteding en over wat werken als Support Engineer nou zo leuk maakt.
Van meubels tot metaal
Van oorsprong is hij meubelmaker, een ambacht dat helaas steeds meer dreigt te verdwijnen. Hiervoor heeft Joris de opleiding ‘Meubel- en Interieurbouw’ afgerond. “Van daaruit ben ik uiteindelijk de metaal in gedoken. Hier maakte ik uiteraard kennis met SOLIDWORKS 3D CAD. Ik heb gewerkt voor een kleine organisatie in Terborg dat allerlei winkeldisplays ontwikkelt. Denk aan toonbank-displays voor visitekaartjes en give-aways, maar ook zuilen.”
Van CAD2M training tot…
10 jaar geleden volgde Joris een training bij CAD2M. “Hoe de mensen hier met elkaar omgaan sprak mij toen al heel erg aan. De sfeer was erg relaxed en gemoedelijk.” Hij houdt vanaf dat moment de vacaturepagina nauwlettend in de gaten, maar durft de stap om te solliciteren dan nog niet te zetten.

Puzzelen, all day long
Hoe zijn werkdag er gemiddeld uitziet? Joris: “Ik ben eigenlijk van ‘s ochtends tot ‘s middags aan het puzzelen. De ene keer is het vraagstuk van de klant eenvoudiger dan de andere keer.” Onder de helpdesk collega’s wordt er gelukkig goed met elkaar afgestemd en helpt men elkaar wanneer dat nodig is. “Ik voel me zeer welkom geheten door mijn collega’s. Organisatie-breed, maar zeker ook op de afdeling. De sfeer onderling is gemoedelijk.”
Verbeterproces
Verder volgt Joris op dit moment een Dassault cursus op het vlak van 3DEXPERIENCE®, om zich ook binnen deze oplossing te ontwikkelen.
