Selecteer een pagina
Home > Kenniscentrum > Het verschil tussen een onderhoudscontract en het CAD2M SLA

Het verschil tussen een onderhoudscontract en het CAD2M SLA

09/02/2022

Wat bedoelen we bij CAD2M nou precies met een onderhoudscontract en wat met een Service Level Agreement. In dit kenniscentrum artikel leggen we het uit.
Overeenkomst tekenen

Wanneer je diensten en/of software bij ons afneemt krijg je te maken met verschillende vaktermen. We snappen dat dit voor verwarring kan zorgen. In dit artikel leggen we uit wat bij CAD2M het verschil is tussen een onderhoudscontract dat je bij je software licentie(s) afsluit en het Service Level Agreement (SLA) van CAD2M, wat wij aanvullend voor elke klant opstellen.

Het onderhoudscontract

Bij de meeste software oplossingen die wij aanbieden, is het mogelijk om een onderhoudscontract af te sluiten. De meeste software licenties koop je eenmalig en door middel van een onderhoudscontract kun je jouw software dan up-to-date houden. Je krijgt dan toegang tot updates waarin jaarlijks grote verbeteringen worden doorgevoerd. Ook eventuele bugs in de software worden met die updates verholpen. Zonder dit onderhoudscontract heb je geen toegang tot de updates en zal je software uiteindelijk verouderen.

Goed om te weten

Goed om te weten is dat je die onderhoudscontracten afsluit bij de leverancier van de software. Wij als CAD2M zijn tussenpersoon/reseller en faciliteren dit, maar het onderhoudscontract wordt niet met CAD2M zelf afgesloten. In dat contract met je softwareleverancier staat in sommige gevallen wel opgenomen dat je recht hebt op hulp van helpdesk van de tussenpersoon/reseller. In dit geval de CAD2M Helpdesk. Wat je daar dan precies van mag verwachten met bijvoorbeeld welke responstijden staat in het onderhoudscontract van de softwareleverancier niet duidelijk vermeld.

Rabia maakt een CAD2M SLA

Service Level Agreement van CAD2M

Bij CAD2M vinden we dat de klant wel recht heeft om meer in detail te weten waar hij of zij recht op heeft. Omdat wij veel verschillende soorten software-oplossingen aanbieden en wij al deze afspraken voor onszelf, maar ook zeker voor alle klanten helder willen hebben, is een CAD2M Service Level Agreement opgesteld. In deze overeenkomst staat tot in detail omschreven wat bij welk niveau (Brons, Zilver, Goud) inbegrepen zit.

Instappen op Brons

Op het moment dat onze klant een onderhoudscontract bij zijn of haar licentie afneemt via de softwareleverancier, stapt de klant automatisch in op niveau Brons van het Service Level Agreement van CAD2M. Dit niveau van het Service Level Agreement is kosteloos (met uitzondering van 3DEXPERIENCE), maar geeft wel heel duidelijk aan wat de klant van de CAD2M Helpdesk mag verwachten. Voldoet het niveau Brons niet aan de verwachtingen van de klant? Dan is het natuurlijk mogelijk om te upgraden naar Zilver of Goud.

Helpdesk Portal Dirk

Meer weten?

Lees op onze CAD2M Service Level Agreement pagina alle in en outs over het CAD2M SLA en welke voorwaarden daarin benoemd staan. Contact opnemen met een CAD2M’er mag natuurlijk ook, ze vertellen je er graag alles over. Dit kan via sales@cad2m.nl of 0314-377 050.

Wij helpen je graag met design- & engineering

De mogelijkheden met CAD2M zijn eindeloos en geen vraag is ons te gek. Neem contact op en we leggen je alles uit. 

Contact met CAD2M'er

Dit vind je vast ook interessant