Wanneer je diensten en/of software bij ons afneemt krijg je te maken met verschillende vaktermen. We snappen dat dit voor verwarring kan zorgen. In dit artikel leggen we uit wat bij CAD2M het verschil is tussen een onderhoudscontract dat je bij je software licentie(s) afsluit en het Service Level Agreement (SLA) van CAD2M, wat wij aanvullend voor elke klant opstellen.
Het onderhoudscontract
Bij de meeste software oplossingen die wij aanbieden, is het mogelijk om een onderhoudscontract af te sluiten. De meeste software licenties koop je nu nog eenmalig en door middel van een onderhoudscontract kun je jouw software dan up-to-date houden. Je krijgt dan toegang tot updates waarin jaarlijks grote verbeteringen worden doorgevoerd. Ook eventuele bugs in de software worden met die updates verholpen. Zonder dit onderhoudscontract heb je geen toegang tot de updates en zal je software uiteindelijk verouderen.
Goed om te weten
Goed om te weten is dat je die onderhoudscontracten afsluit bij de leverancier van de software. Wij als CAD2M zijn tussenpersoon/reseller en faciliteren dit, maar het onderhoudscontract wordt niet met CAD2M zelf afgesloten. In dat contract met je softwareleverancier staat in sommige gevallen wel opgenomen dat je recht hebt op hulp van helpdesk van de tussenpersoon/reseller. In dit geval de CAD2M Helpdesk. Wat je daar dan precies van mag verwachten met bijvoorbeeld welke responstijden staat in het onderhoudscontract van de softwareleverancier niet duidelijk vermeld.
Service Level Agreement van CAD2M
Bij CAD2M vinden we dat de klant wel recht heeft om meer in detail te weten waar hij of zij recht op heeft. Omdat wij veel verschillende soorten software-oplossingen aanbieden en wij al deze afspraken voor onszelf, maar ook zeker voor alle klanten helder willen hebben, is een CAD2M Service Level Agreement opgesteld. In deze overeenkomst staat tot in detail omschreven wat bij welk niveau (Brons, Zilver, Goud) inbegrepen zit.
Instappen op Brons
Op het moment dat onze klant een onderhoudscontract bij zijn of haar licentie afneemt via de softwareleverancier, stapt de klant automatisch in op niveau Brons van het Service Level Agreement van CAD2M. Dit niveau van het Service Level Agreement is kosteloos (met uitzondering van 3DEXPERIENCE), maar geeft wel heel duidelijk aan wat de klant van de CAD2M Helpdesk mag verwachten. Voldoet het niveau Brons niet aan de verwachtingen van de klant? Dan is het natuurlijk mogelijk om te upgraden naar Zilver of Goud.
Meer weten?
Lees op onze CAD2M Service Level Agreement pagina alle in en outs over het CAD2M SLA en welke voorwaarden daarin benoemd staan. Contact opnemen met een CAD2M’er mag natuurlijk ook, ze vertellen je er graag alles over. Dit kan via sales@cad2m.nl of 0314-377 050.