Bij de aanschaf van één of meerdere SOLIDWORKS licenties wordt er altijd een onderhoudscontract afgesloten. Met een actief onderhoudscontact zorg je ervoor dat…
- de engineers kunnen werken met de meest actuele versie van SOLIDWORKS;
- de engineers profiteren van alle grote verbeteringen en bugfixes;
- je recht hebt op SOLIDWORKS support;
- je gratis CSWA examens kunt maken;
- je toegang hebt tot de online community.
Vind jij de bovengenoemde voordelen belangrijk, dan is het afsluiten van een onderhoudscontract essentieel.
Wat als je geen SOLIDWORKS recapture (meer) hebt en dit opnieuw wilt?
Wanneer je opnieuw een onderhoudscontract afsluit, dan gaat deze in op de dag nadat het oude onderhoudscontract afliep. Behalve wanneer dit langer dan drie jaar geleden is, want dan is de maximale antedateringstermijn verstreken. Het SOLIDWORKS recapture beleid houdt in dat de kosten voor de periode dat je geen onderhoudscontract had, alsnog in rekening worden gebracht.
Wat houden de extra kosten voor het SOLIDWORKS recapture beleid in?
Hier is eigenlijk één belangrijke reden voor. Er hangt namelijk een groot prijskaartje aan de continuïteit waarin de software ieder jaar geüpdate wordt door Dassault Systèmes, het bedrijf achter SOLIDWORKS. Stel dat alle gebruikers na een aantal jaar het onderhoudscontract opnieuw zouden afsluiten om enkel en alleen de laatste updates uit te voeren, dan zou SOLIDWORKS niet zo vooruitstrevend kunnen zijn als vandaag de dag met alle functionaliteiten.
Het beleid roept vaak veel vragen op en daarom lichten wij de kosten voor het opnieuw afsluiten van een onderhoudscontract graag mondeling toe. Wil je meer weten over het SOLIDWORKS recapture beleid? Neem dan contact op met een CAD2M’er.